Ευρωπαϊκή πύλη ο Πειραιάς για τα προϊόντα της «HP»

 

Της Μαρίας Μόσχου
Μια τριπλή συμφωνία η οποία με την υλοποίησή της θα μετατρέψει το λιμάνι του Πειραιά σε πύλη εισόδου στην Κεντρική Ευρώπη προϊόντων από την Αμερική δρομολογείται μέσα στον Δεκέμβριο μεταξύ της Hewlett – Packard (HP), της Cosco και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Με τη συμφωνία, η οποία χθες πήρε το «πράσινο φως» από τον πρωθυπουργό Αντ. Σαμαρά, σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Μαξίμου, η HP θα χρησιμοποιεί τον Πειραιά ως κεντρικό κόμβο διανομής των προϊόντων της για την Κεντρική Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Βόρεια Αφρική, ευρωπαϊκές χώρες της Μεσογείου και χώρες της πρώην Σοβιετικής Ενωσης.
Η διανομή
Από τον Πειραιά τα προϊόντα θα διανέμονται είτε θαλάσσια μέσω του terminal της Cosco είτε σιδηροδρομικά με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η συμφωνία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναμένεται να υπογραφεί μέσα στον Δεκέμβριο οπότε και έχει προγραμματιστεί η παράδοση της σιδηροδρομικής σύνδεσης με το Ικόνιο οπότε και η μεταφορά από το λιμάνι θα γίνεται απευθείας με τρένο. Στόχος είναι πριν το τέλος του χρόνου να ξεκινήσει η διοχέτευση προϊόντων της HP μέσω του ελληνικού σιδηρόδρομου στην Κεντρική Ευρώπη.
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη πρόκληση στην ιστορία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ η οποία θα μεταφέρει με τα τρένα της τα προϊόντα της HP. Όπως είχε αποκαλύψει η «ΗτΣ» στο φύλλο της 22-23 Σεπτεμβρίου η συμφωνία θα δημιουργήσει για πρώτη φορά στη χώρα μας μια εφοδιαστική αλυσίδα για μεταφορά εμπορευμάτων από το λιμάνι του Πειραιά προς την Κεντρική Ευρώπη. Μάλιστα αναμένεται να αλλάξει τα δεδομένα για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και να δημιουργήσει νέες προοπτικές ανάπτυξης της χώρας μας η οποία θα μετατραπεί σε «κόμβο» μεταφοράς εμπορευμάτων από τις Ασιατικές χώρες προς την Κεντρική Ευρώπη.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Κ. Χατζηδάκης και Ναυτιλίας και Αιγαίου Κ. Μουσουρούλης και εκπρόσωποι της HP, της COSCO και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ο πρωθυπουργός κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, μεταξύ άλλων, χαρακτήρισε τη συμφωνία «ψήφο εμπιστοσύνης για την Ελλάδα, σε αυτή την προσπάθεια που κάνουμε σήμερα για την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας».
«Με αυτή τη συμφωνία επαναβεβαιώνεται ο ρόλος που μπορεί να παίξει η χώρα μας με τις υποδομές που διαθέτει στον παγκόσμιο επιχειρηματικό χάρτη. Και ταυτόχρονα θα αυξηθεί, εάν προχωρήσει, όπως θα θέλαμε, αυτή η συμφωνία, ο όγκος των συναλλαγών στον Πειραιά, αλλά και το μεταφορικό έργο της ΤραινΟΣΕ», τόνισε ο κ. Σαμαράς ο οποίος πρόσθεσε ότι θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας.
Δεν είναι τυχαίο ότι ο χρόνος μεταφοράς των εμπορευμάτων τους μέσω σιδηροδρομικών δικτύων θα μειώσει τον χρόνο μεταφοράς από τη χώρα μας στην Κεντρική Ευρώπη κατά περίπου 8 μέρες!
Διακίνηση
Εδώ και περίπου έξι μήνες η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και οι εκπρόσωποι της Cosco έχουν προχωρήσει σε διαπραγματεύσεις για τη μεταφορά των κοντέινερς που φτάνουν στο λιμάνι του Πειραιά και τα οποία πρέπει να διοχετευθούν στην Κεντρική Ευρώπη.

Ήδη για την υλοποίηση των μεταφορών αυτών ο ΟΣΕ έχει 50 ολοκαίνουργια βαγόνια τα οποία βρίσκονταν «παρκαρισμένα» σε διάφορα αμαξοστάσια της εταιρείας. Η διαδρομή θα γίνεται ως εξής:
1. Από το λιμάνι του Πειραιά τα εμπορεύματα θα μεταφέρονται μέσω της σιδηροδρομικής σύνδεσης με το Ικόνιο, η οποία αναμένεται να παραδοθεί στα μέσα Δεκεμβρίου.
2. Μετά θα φτάνουν μέσω του άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας στην Ειδομένη.
3. Από εκεί αλλάζοντας μηχανές θα περνούν στα Σκόπια, στη Σερβία, την Ουγγαρία, την Αυστρία και τελικά την Τσεχία.
Πρόκειται για μια διαδρομή η οποία θα ολοκληρώνεται μέσα σε περίπου τέσσερις ημέρες όταν οι εναλλακτικές διαδρομές απαιτούν σήμερα δώδεκα ολόκληρες ημέρες για να φτάσουν τα εμπορεύματα στην Τσεχία.
Η Hewlett – Packard σε αριθμούς

  • Η HP ιδρύθηκε το 1939.
  • Τα εταιρικά κεντρικά γραφεία βρίσκονται στο Πάλο Άλτο, στην Καλιφόρνια.
  • CEO και πρόεδρος είναι ο Meg Whitman.
  • Η HP είναι η μεγαλύτερη εταιρεία IT στον κόσμο.
  • Η κατάταξη της HP στο Fortu-ne 500 για το 2010: Θέση 10.
  • Καθαρά έσοδα το 2011 ύψους 127,2 δισ. δολαρίων.
  • Ταμειακές ροές ύψους 12,5 δισ. δολαρίων.
  • Κέρδη ανά μετοχή 3,32 δολάρια.
  • Καθαρά κέρδη 0,7 δισεκατομμύρια δολάρια.
  • Δαπάνες για έρευνα και ανάπτυξη 3,3 δισ. δολάρια.

http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26525&subid=2&pubid=112949479

Speak Your Mind