Νομοσχέδιο για θαλάσσιο τουρισμό το Σεπτέμβριο

 

tourismosΟ υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, σχεδιάζει αρχές Σεπτεμβρίου να καταθέσει το σχέδιο νόμου για το θαλάσσιο τουρισμό στη Βουλή για την ψήφισή του, ώστε να ανοίξει το δρόμο για μια νέα αναπτυξιακή προοπτική στον κλάδο, που αναμένεται να αποφέρει δισεκατομμύρια στη χώρα.

Οι βασικές κατευθύνσεις του νέου σχεδίου νόμου έχουν συμφωνηθεί σε δύο συναντήσεις που έχουν γίνει και με την υπουργό Τουρισμού Ολγα Κεφαλογιάννη, η πρώτη υπό την προεδρία του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά.

Στόχος της κυβέρνησης και του κ. Βαρβιτσιώτη, σύμφωνα με το δημοσίευμα της Ναυτεμπορικής, είναι να «ξεκολλήσει» επιτέλους το σχέδιο νόμου, που χαρακτηρίστηκε ως «γιοφύρι της Αρτας», αφού απασχόλησε περισσότερους από πέντε υπουργούς και τρεις τουλάχιστον κυβερνήσεις και να ψηφισθεί, προκειμένου κάποια στιγμή και η χώρα μας να αυξήσει τα έσοδά της από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα.

Επισημαίνεται ότι στην Ελλάδα έχουμε, σύμφωνα με τα στοιχεία του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, 17.000 σκάφη αναψυχής, τα οποία δημιουργούν 20.000 άμεσες θέσεις εργασίας και πραγματοποιούν έξοδα ύψους 610 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση. Μελέτη που πραγματοποίησε το ΝΕΕ με το Πανεπιστήμιο Πειραιώς εκτιμά ότι, με την κατάλληλη διαμόρφωση του θεσμικού πλαισίου, ο αριθμός των σκαφών μπορεί να αυξηθεί στις 67.000, οι άμεσες θέσεις εργασίας στις 78.390 και τα έξοδα των σκαφών στα 3,6 δισ. ευρώ.

Στόχοι του υπουργού είναι η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής σημαίας, η ελαχιστοποίηση και η απλούστευση των γραφειοκρατικών διαδικασιών, η ευελιξία στο θεσμικό πλαίσιο για την πλήρη αξιοποίηση των ελληνικών σκαφών, επαγγελματικών και ιδιωτικών, και η παροχή κινήτρων για την άνθηση του κλάδου.

Ο υπουργός Ναυτιλίας ξεκαθαρίζει, όμως, ότι δεν είναι υπέρ της πλήρους απελευθέρωσης. Θεωρεί ότι πρέπει να υπάρχει πλαίσιο και ότι το πιο βασικό για την προσέλκυση πλοίων είναι το φορολογικό καθεστώς. Ανάμεσα σε άλλα που εξετάζει, είναι οι παρακάτω ρυθμίσεις:

  • Απλοποίηση της διαδικασίας εγγραφής στην ελληνική σημαία (ηλεκτρονικά).
  • Ολα τα σκάφη που πληρούν κάποιες κοινές τυπικές προϋποθέσεις, να μπορούν να ναυλώνονται, καθώς δεν θα υπάρχει διάκριση σε ιδιωτικά και επαγγελματικά και τα ιδιωτικά σκάφη δεν θα μπορούν να ναυλώνονται, εάν δεν έχουν καταβάλει το ΦΠΑ και δεν έχουν εκτελωνιστεί.
  • Κατάργηση υποχρέωσης απόπλου-κατάπλου και εντύπου ΕΕΠΣΕΠΑ (λίστα επιβατών).
  • Απλοποίηση της διαδικασίας αδειοδότησης και κίνησης των ελληνικών και κοινοτικών επαγγελματικών σκαφών.
  • Δημιουργία κινήτρων για τα σκάφη που ελλιμενίζονται μόνιμα στην Ελλάδα.
  • Ανανέωση άδειας ανά 5ετία και όχι 2ετία.
  • Υπόχρεος για την προσκόμιση του ναυλοσυμφώνου δεν θα είναι ο ναυλωτής, αλλά ο ιδιοκτήτης του σκάφους ή οποιοσδήποτε τρίτος, ο οποίος θα φέρει απλή εξουσιοδότηση από τον ιδιοκτήτη. Υπόχρεος για την τήρηση των στοιχείων θα είναι ο πλοιοκτήτης.
  • Σκάφη μέχρι τα 24 μέτρα θα υπάγονται στο καθεστώς «bareboat» (δηλαδή χωρίς προβλεπόμενο πλήρωμα).
  • Το τέλος πλόων (ΤΠΠ) θα εφαρμόζεται για τα σκάφη αναψυχής άνω των 12 μέτρων, αλλά η φορολόγηση θα γίνεται από το πρώτο μέτρο.

Οι εκπρόσωποι του κλάδου
Επισημαίνεται ότι, σε πρόσφατη έρευνα της «Ν» για το επαγγελματικό σκάφος αναψυχής, αυτό που τόνισαν οι εκπρόσωποι του κλάδου είναι να καταργηθούν διατάξεις που αφορούν στα γραφειοκρατικά θέματα, όπως είναι οι επαγγελματικές άδειες, αλλά και η διαδικασία απόπλου – κατάπλου, η σφράγιση δηλαδή από το λιμεναρχείο του ναυλοσύμφωνου.

Επίσης, όπως δήλωσε στην ίδια έρευνα στη «Ν» ο πρόεδρος της Ενωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού (ΕΠΕΣΤ), Αντώνης Στελλιάτος, «σε αυτό το σχέδιο νόμου θα πρέπει να δίνεται απάντηση και, ενδεχομένως, εφαρμόσιμη λύση, στο καίριο ζήτημα του αθέμιτου ανταγωνισμού.

Συγκεκριμένα, στο σχέδιο θα πρέπει να περιλαμβάνονται απλές διατάξεις, με τις οποίες θα προλαμβάνονται τυχόν παράνομες ναυλώσεις από μη επαγγελματικά σκάφη».

Βίκυ Καραντζαβέλου

http://traveldailynews.gr/news/article/56016

Speak Your Mind