Πώς το παραλιακό μέτωπο θα γίνει το Μαϊάμι της Ευρώπης

 

athensΩς «Μαϊάμι της Ευρώπης» θα προβληθεί στις ξένες αγορές το παραλιακό μέτωπο της Αθήνας, στο πλαίσιο προώθησης της πρωτεύουσας ως προορισμού City Break.

Αυτό αναφέρει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων Ανδρέας Ανδρεάδης, προσθέτοντας ότι αντίστοιχη πρακτική θα ακολουθηθεί για την προώθηση και της Θεσσαλονίκης ως προορισμού City Break με την ανάδειξη της παραλιακής της ζώνης. Ο κ. Ανδρεάδης επικαλείται τη μελέτη της McKinsey η οποία διενεργήθηκε για λογαριασμό του ΣΕΤΕ και απαριθμεί μεταξύ άλλων τις πρωτοβουλίες που θα πρέπει να αναληφθούν για την ανάπτυξη των κύριων προϊόντων του ελληνικού τουρισμού. Η ανάδειξη του παραλιακού μετώπου της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης κατατάσσεται υψηλά στις προτεραιότητες των δράσεων για την ανάπτυξη του City Break μέσω της Marketing Greece, αν και για τη στήριξη της προσπάθειας θα απαιτηθούν ορισμένες παρεμβάσεις αισθητικής και οργάνωσης. Για την περίπτωση της Αθήνας, στο πρόγραμμα προβολής και προώθησης θα συμπεριληφθούν και τα νησιά του Αργοσαρωνικού.

Οι στόχοι του City Break
Ειδικότερα, για την ανάπτυξη του City Break στις δύο πόλεις η μελέτη προτείνει να δοθεί έμφαση σε ξένες αγορές υποψήφιων επισκεπτών με διάρκεια αεροπορικής πτήσης έως 4 ώρες. Επίσης, συνιστά την ανάπτυξη ενός περιεκτικού χρονολόγιου εκδηλώσεων με αιχμή του δόρατος 3 έως 4 ετησίως επαναλαμβανόμενων δρώμενων, όπως ο Μαραθώνιος κ.ά., και τη δημιουργία θεματικών διαδρομών με την ενσωμάτωση ξεχωριστών στοιχείων (κλίμα, πολιτισμός, νυχτερινή ζωή, θάλασσα κ.ά.). Παράλληλα, σημειώνει ότι θα πρέπει να δημιουργηθούν θεματικοί περίπατοι μικρής διάρκειας (1 έως 2 ωρών) σε περιοχές με εύκολη πρόσβαση για πεζούς. Οι διαδρομές θα πρέπει να χαραχθούν περιλαμβάνοντας επιλεγμένα αξιοθέατα και «εμπειρίες» της πόλης που έχουν ένα κοινό θέμα (π.χ. μουσεία, αρχαιολογικοί χώροι, παραλιακοί οδοί κ.ά.). Να σημειωθεί ότι έχει ξεκινήσει μια προσπάθεια από το ΣΕΤΕ σε συνεργασία με το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» για τη δημιουργία «Κάρτας Πόλης» για τους επισκέπτες.

Eπιπροσθέτως, το νέο Χωροταξικό Σχέδιο για τον Τουρισμό μεταξύ των δράσεων για την ανάπτυξη του αστικού τουρισμού στη χώρα μας προβλέπει τον εκσυγχρονισμό και τη βελτίωση της ποιότητας του ξενοδοχειακού δυναμικού των αστικών περιοχών με κατασκευή νέων καταλυμάτων υψηλών προδιαγραφών, παράλληλη απόσυρση απαξιωμένων μονάδων καθώς και επανάχρηση του υφιστάμενου κτιριακού αποθέματος οποιασδήποτε χρήσης με τη μετατροπή του σε τουριστικά καταλύματα. Στο μεταξύ, για την ανάπτυξη του συνεδριακού τουρισμού στη χώρα μας η μελέτη προτείνει την κάλυψη των τριών κύριων τομέων της βιομηχανίας συνεδρίων (υγείας, τεχνολογίας και επιστήμης) αξιοποιώντας παράλληλα και τη συνάφεια της Ελλάδας με άλλους τομείς όπως γεωργία και μεταφορές. Επίσης, προτείνει να δοθεί έμφαση στις μικρής και μεσαίας κλίμακας εκδηλώσεις, καθώς στο 85% των εκδηλώσεων συμμετέχουν έως 1.000 συμμετέχοντες. Στο ίδιο πλαίσιο αναφέρει ότι θα πρέπει να θεσπιστεί το «Εθνικό Γραφείο Συνεδρίων» με αντικείμενο το μάρκετινγκ, τις πωλήσεις και τις προσφορές για εκδηλώσεις, τη δικτύωση με διεθνείς οργανισμούς και τον συντονισμό των τοπικών γραφείων συνεδρίων. Για την Αθήνα, προτρέπει να προχωρήσει η μετασκευή του Ταε Κβον Ντο σε συνεδριακό κέντρο.

Το νέο Χωροταξικό
Το νέο Χωροταξικό για τον Τουρισμό για την ανάπτυξη του συνεδριακού τουρισμού προκρίνει μεταξύ άλλων την αξιοποίηση του υφιστάμενου κτιριακού αποθέματος μέσω της μετατροπής κλειστών αθλητικών εγκαταστάσεων μεγάλης κλίμακας (π.χ. Ολυμπιακές Εγκαταστάσεις) σε χώρους συνεδριακών εκδηλώσεων και εκθέσεων, και της αποκατάστασης και επανάχρησης αξιόλογων παλαιών κελυφών ως συνεδριακώνεκθεσιακών χώρων με παράλληλη θέσπιση κινήτρων. Παράλληλα, προκρίνει τη δημιουργία εγκαταστάσεων συνεδριακού-εκθεσιακού τουρισμού μικρότερης κλίμακας σε μικρότερα αστικά κέντρα και άλλους τουριστικούς προορισμούς βάσει κριτήριων όπως για παράδειγμα ύπαρξη ΑΕΙ ή ερευνητικών κέντρων, παρουσία κάποιου κυρίαρχου παραγωγικού τομέα στην περιοχή, ύπαρξη αξιόλογων στοιχείων του φυσικού ή ανθρωπογενούς περιβάλλοντος, ιστοριών τόπων, αθλητικών ή πολιτιστικών εκδηλώσεων κ.ά.

Του ΣΤΑΘΗ ΚΟΥΣΟΥΝΗ

Πηγή: Η Καθημερινή

Speak Your Mind