Χωρίς ασημικά και χρέη πωλείται ο ΟΣΕ

 

Την σύσταση εταιρείας συντήρησης τροχαίου υλικού του Ελληνικού Δημοσίου (ROSCO) σε συνδυασμό με την απόσχιση της σχετικής δραστηριότητας από τον ΟΣΕ μεταβίβαση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ στο ελληνικό δημόσιο όπως επίσης και μεταβίβαση τελικά… της ΓΑΙΑΟΣΕ υπό την εποπτεία του υπουργείου ανάπτυξης προβλέπουν οι ρυθμίσεις της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου.

Με τον τρόπο αυτό ανοίγει ο δρόμος για την ρύθμιση των θεμάτων κρατικών ενισχύσεων του ΟΣΕ που θα διευκολύνει σημαντικά και τη διαδικασία αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Πιο αναλυτικά εισάγονται οι εξής ρυθμίσεις:

- Ίδρυση εταιρείας συντήρησης τροχαίου υλικού του Ελληνικού Δημοσίου, με βάση τις δεσμεύσεις της χώρας στο πλαίσιο εξυγίανσης του ΟΣΕ. Κύριες δραστηριότητες της νέας εταιρείας (ROSCO) θα είναι να παρέχει σε τρίτους υπηρεσίες συντήρησης, επισκευής και ανακατασκευής του τροχαίου και λοιπού σιδηροδρομικού υλικού και άλλων μέσων σταθερής τροχιάς, αλλά και η διαχείριση και η εκμίσθωση τροχαίου υλικού σε τρίτους. Για να εξασφαλιστεί η αποτελεσματική λειτουργία της εταιρείας θα απορροφήσει τον κλάδο συντήρησης του τροχαίου υλικού του ΟΣΕ (Γενική Διεύθυνση Συντήρησης Τροχαίου Υλικού) όπως αυτή ορίζεται στον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας του οργανισμού. Το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα αναμένεται να καθοριστούν λεπτομέρειες ως προς τις υπάρχουσες συμβάσεις που αφορούν στον προσδιορισμό του τροχαίου υλικού καθώς και θέματα προσωπικού με μέριμνα για τους εργαζόμενους.

- Μεταβίβαση χωρίς αντάλλαγμα του τροχαίου υλικού του ΟΣΕ στο Δημόσιο ή σε φορέα του Δημοσίου, τους επόμενους δύο μήνες, για εμπορική εκμετάλλευση. Τροχαίο υλικό μπορεί να παραμείνει στον ΟΣΕ, εφόσον συνδέεται με τη δραστηριότητα του διαχειριστή υποδομής.

- Μεταβίβαση χωρίς αντάλλαγμα στο Ελληνικό Δημόσιο το σύνολο των μετοχών της ΓΑΙΑΟΣΕ, της εταιρείας διαχείρισης της σιδηροδρομικής ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ, υπό την εποπτεία του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Το Ελληνικό Δημόσιο αναλαμβάνει την περιουσία ως αντάλλαγμα για την ανάληψη του χρέους του ΟΣΕ. Στο πλαίσιο αυτό, δύναται να καθοριστούν ακίνητα που εξυπηρετούν λειτουργικά την Εθνική Σιδηροδρομική Υποδομή και άρα πρέπει να παραμείνουν στο διαχειριστή (ΟΣΕ).
Η λειτουργική απόσχιση θα ολοκληρωθεί το ταχύτερο δυνατόν με την έκδοση των σχετικών υπουργικών αποφάσεων και την μεταβίβαση των περιουσιακών στοιχείων όπως ορίζει η σχετική νομοθεσία.

http://www.ered.gr/gr/newInside.php?art=25879

Speak Your Mind