Εκτός από Μετρό, ο Πειραιάς αποκτά και Τραμ

 

Ύστερα από… 143 χρόνια από την ολοκλήρωση των εργασιών του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου στον Πειραιά, η πόλη με το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας αποκτά -σταδιακά- εργοτάξια για χάρη δύο μέσων σταθερής τροχιάς, του Μετρό και του ΤΡΑΜ.

Η επέκταση του μετρό προς τον Πειραιά, έχοντας στο «ιστορικό» της μία πενταετία καθυστερήσεων, πλέον αποτελεί πραγματικότητα, καθώς έχουν ξεκινήσει να υλοποιούνται στον Πειραιά οι πρόδρομες εργασίες.

Ταυτόχρονα, όπως όλα δείχνουν, «ξεπαγώνει» και η επέκταση του ΤΡΑΜ προς τον λιμάνι.

Ορίζοντας το 2018

Υπό την προϋπόθεση ότι το έργο δεν θα βρεθεί αντιμέτωπο με καθυστερήσεις εξαιτίας ανακάλυψης αρχαιολογικών ευρημάτων, σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα θα ολοκληρωθεί σε 5,5 χρόνια από την έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών.

Σήμερα, η ανάδοχος κοινοπραξία J&P Άβαξ-Ghella-Alstom πραγματοποιεί τις πρόδρομες εργασίες που αφορούν στην υλοποίηση της πρώτης φάσης των εργοταξίων σε Κορυδαλλό, Νίκαια, Αγία Βαρβάρα και Μανιάτικα.

Τα εργοτάξια υπολογίζεται ότι θα έχουν πλήρως αναπτυχθεί μέσα στους επόμενους μήνες, γεγονός που συνεπάγεται την λήψη κυκλοφοριακών μέτρων.

Η επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό προς Πειραιά, προϋπολογισμού 660 εκατ. ευρώ,  θα εξυπηρετεί καθημερινά 132.000 επιβάτες, αριθμός που θα αυξήσει στο 1 εκατομμύριο το συνολικό μέγεθος του επιβατικού κοινού που θα εξυπηρετείται καθημερινά (από όλες τις γραμμές).

Παράλληλα, θα βελτιώσει το επίπεδο των συγκοινωνιών του Δήμου Πειραιά και των δήμων της ευρύτερης περιοχής (Νίκαια, Κορυδαλλός, Αγ. Βαρβάρα και Χαϊδάρι). Επίσης, όταν ολοκληρωθεί η επέκταση, για την μετάβαση από τον Πειραιά στο Αεροδρόμιο (και το αντίθετο) θα απαιτούνται 45 λεπτά. Θα διαθέτει έξι σταθμούς, από την Αγία Μαρίνα έως το Δημοτικό Θέατρο.

Την ίδια στιγμή, τα χειρότερα για το πιο αξιόπιστο μέσο σταθερής τροχιάς φαίνεται να έχουν περάσει. Και αυτό διότι μέχρι τις αρχές του Φθινοπώρου του 2013 υπολογίζεται ότι θα έχουν παραδοθεί σταδιακά οι σταθμοί του Μετρό που έχουν ολοκληρωθεί κατασκευαστικά, αλλά δεν παραδίδονταν στην κυκλοφορία εξαιτίας της εμπλοκής της Siemens. Πλέον, εντός των επόμενων εννέα μηνών, αναμένεται να ολοκληρωθεί τμηματικά η εγκατάσταση των συστημάτων σηματοδότησης αρχικά σε Περιστέρι, Ανθούπολη και Χαϊδάρι και στη συνέχεια σε Ηλιούπολη, Άλιμο, Αργυρούπολη και Ελληνικό.

Έρχεται και το Τραμ

Σύμφωνα με όσα δήλωσε από τη Βουλή, ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης, Σταύρος Καλογιάννης, η χρονιά θα «κλείσει» με την έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών της επέκτασης του ΤΡΑΜ προς τον Πειραιά.

Μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση του έργου που εκκρεμεί από τον περασμένο Μάρτιο, οπότε έλαβε τέλος η δικαστική διένεξη της κατασκευαστικής εταιρείας Θέμελη Α.Ε. (που είναι η ανάδοχος) με την πρώην ΤΡΑΜ Α.Ε.

Το Τραμ, που είναι προϋπολογισμού 50 εκατ. ευρώ, θα αποτελείται από 12 νέες ενδιάμεσες στάσεις και θα συρρικνώσει το χρόνο μετακίνησης από το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας προς το λιμάνι στα 8 λεπτά.

Υπολογίζεται ότι η επέκταση του μέσου θα εξυπηρετεί καθημερινά 35 χιλιάδες επιβάτες και θα περιορίσει την ημερήσια κυκλοφορία των Ι.Χ. κατά 15.000 οχήματα.

Το Τραμ υπολογίζεται ότι θα ολοκληρωθεί σε διάστημα 25 μηνών, θα είναι συνολικού μήκους 5,4 χλμ και ξεκινάει από το σταθμό του ΗΣΑΠ στο γήπεδο Καραϊσκάκη, καταλήγοντας στο λιμάνι του Πειραιά στον τερματικό σταθμό «Ακτή Ποσειδώνος».

dimitris.delevegos@capital.gr

http://www.capital.gr/news.asp?id=1670421

Speak Your Mind