Πώς η Θεμέλη κέρδισε την επέκταση του τραμ προς Πειραιά

 

tramΤην επόμενη άνοιξη αναμένεται να ξεκινήσει τις κατασκευαστικές εργασίες για την επέκταση του τραμ προς τον Πειραιά η κατασκευαστική εταιρεία Θεμέλη που υπέγραψε, χθες, τη σύμβαση του έργου αρχικού προϋπολογισμού 91 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, η κατακύρωση στην τεχνική εταιρεία έβδομης τάξης του έργου, που θα μειώσει στα 8 λεπτά τη διαδρομή ΣΕΦ-Λιμάνι Πειραιά, δεν αποδείχθηκε εύκολη υπόθεση.

Και αυτό διότι παρότι προσωρινός ανάδοχος του project είχε, πριν από τρία χρόνια, αναδειχθεί η Θεμέλη, η τότε διοίκηση της Τραμ Α.Ε. εντόπισε «παρατυπίες» στο φάκελο του έργου. Το γεγονός αυτό οδήγησε στην ανάθεση του έργου στο τέταρτο, κατά σειρά βαθμολόγησης, σχήμα που είχε υποβάλει προσφορά, προκαλώντας την προσφυγή της Θεμέλη στη δικαιοσύνη κατά της Τραμ Α.Ε.

Μάλιστα, προσέφυγε στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο που την δικαίωσε, ανοίγοντας το δρόμο για την «επιστροφή» του έργου στη Θεμέλη.

«Ανάσα»
ʽΟπως αναφέρουν από την κατασκευαστική εταιρεία στο Capital.gr, το έργο θα αποτελέσει σημαντική πηγή κερδών, με τις κατασκευαστικές εργασίες να υπολογίζεται ότι θα ξεκινήσουν Μάρτιο-Απρίλιο.

Το project, που είχε αρχικό προϋπολογισμό 91 εκατ. ευρώ και βάσει της οικονομικής προσφοράς της εταιρείας  το συμβατικό ποσό ανέρχεται σε 61,2 εκατ. ευρώ, θα ενισχύσει σημαντικά τα μεγέθη της Θεμέλη.

Σημειώνεται ότι το μέσο ποσοστό έκπτωσης επί του προϋπολογισμού του έργου που είχε υποβάλει η εταιρεία ήταν 39,07%.

Σε επίπεδο οικονομικών μεγεθών, σύμφωνα με τις δημοσιοποιημένες οικονομικές καταστάσεις για τη χρήση του 2011, η κατασκευαστική παρουσίαζε ζημιές προ φόρων ύψους 2,034 εκατ. ευρώ έναντι κερδών (προ φόρων) 54,5 χιλιάδων ευρώ.

Ο κύκλος εργασιών του 2011 ανήλθε στα 13,9 εκατ. ευρώ από 17,2 εκατ. ευρώ, ενώ το σύνολο των υποχρεώσεων διαμορφώθηκε στα 8,8 εκατ. ευρώ. Από αυτά, τα 2,9 εκατ. ευρώ αφορούν τραπεζικό δανεισμό.

Τα συνολικά ίδια κεφάλαια ανέρχονται σε 41,4 εκατ. ευρώ.

Χρονοδιάγραμμα
Το project υπολογίζεται ότι θα ολοκληρωθεί σε περίπου δύο χρόνια. Εάν δεν βρισκόταν αντιμέτωπο με τη μακροχρόνια δικαστική εμπλοκή, το ΣΕΦ θα συνδεόταν με τον Πειραιά μέσω τραμ από το Φθινόπωρο του 2011. Μάλιστα, ο αρχικός προγραμματισμός προέβλεπε την ολοκλήρωση του τραμ τέλη του 2008.

Ο εντοπισμός αρχαιολογικών θησαυρών θεωρείται δεδομένος και γιʼ αυτό, σύμφωνα με πληροφορίες, οι εργασίες θα ξεκινήσουν από τρία σημεία που… βρίθουν αρχαιοτήτων.

Για την υλοποίηση της γραμμής με μήκος 5,4 χλμ και 12 στάσεις θα προσληφθούν περίπου 150-200 άτομα, ενώ η έλευση του τραμ στον Πειραιά υπολογίζεται ότι θα μειώσει την κυκλοφορία κατά 15 χιλιάδες οχήματα ημερησίως.

Το τραμ θα αρχίζει από τον σταθμό ΗΣΑΠ του Νέου Φαλήρου και θα καταλήγει στο λιμάνι του Πειραιά στην Ακτή Ποσειδώνος.

Η Θεμέλη
Η κατασκευαστική αποτελεί μετεξέλιξη της Ελληνικά Τεχνικά Έργα που ιδρύθηκε το 1923 και με την οποία συγχωνεύθηκε το 1995. Η  Θεμέλη διαθέτει, μεταξύ άλλων, θυγατρική στον κλάδο της ενέργειας (Θέρμης Α.Ε.), ενώ έχει ιδρύσει θυγατρική στη Ρουμανία (Themeli Constructii).

Στο χαρτοφυλάκιο των έργων της περιλαμβάνονται η υλοποίηση τμήματος αυτοκινητοδρόμου στην Εγνατία Οδό, η ανακατασκευή της γέφυρας Χαμοστέρνας, η επέκταση του τραμ στη Βούλα και η κατασκευή της σήραγγας Αιγίου στο τμήμα Κιάτο-Αίγιο της σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών-Πατρών.

Του Δημήτρη Δελεβέγκου

http://www.capital.gr/news.asp?id=1707003

Speak Your Mind