Στο ήμισυ η επένδυση του ΟΛΠ για κατασκευή νέων θέσεων ελλιμενισμού στο λιμάνι της κρουαζιέρας

 

olpΗ επένδυση του ΟΛΠ για την κατασκευή νέων θέσεων ελλιμενισμού στο λιμάνι της κρουαζιέρας περικόπτεται κατά το ήμισυ. Ωστόσο, η ουσία είναι ότι τελικά, ύστερα από πολύμηνες καθυστερήσεις, το έργο φέρεται να λαμβάνει πλέον και την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κάτι που σημαίνει ότι εξασφαλίζεται η απαιτούμενη χρηματοδότηση σε ποσοστό άνω του 90%. Σημειωτέον ότι ήδη ο ΟΛΠ φέρεται να έχει λάβει και την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, για το συγκεκριμένο έργο. Για να τεθεί όμως η επένδυση σε τροχιά υλοποίησης, φαίνεται πως η διοίκηση του Οργανισμού υποχρεώθηκε να περικόψει το αρχικό αντικείμενο. Συγκεκριμένα, η αρχική επιδίωξη ήταν να επενδυθούν περί τα 230 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία έξι νέων θέσεων ελλιμενισμού, που θα επέτρεπαν την εξυπηρέτηση των νέων κρουαζιερόπλοιων τελευταίας γενιάς, μήκους άνω των 300 μέτρων και μεταφορικής ικανότητας άνω των 4.000 επιβατών. Εντέλει, η επένδυση θα αφορά ποσό της τάξεως των 120 εκατ. ευρώ (114 εκατ. ευρώ μέσω κοινοτικών κονδυλίων) για την κατασκευή τριών θέσεων ελλιμενισμού.

Ασφαλώς, ρόλο στην εξέλιξη αυτή διαδραμάτισε και η πρόθεση του υπ. Ανάπτυξης να αναπτύξει νέο λιμένα κρουαζιέρας στην περιοχή του Φαλήρου. Η συγκεκριμένη επένδυση, εφόσον προχωρήσει, θα πραγματοποιηθεί μέσω του θεσμού των ΣΔΙΤ (Συμβάσεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα), καθώς η επένδυση του ΟΛΠ θα είναι η τελευταία που θα πραγματοποιηθεί με κοινοτική χρηματοδότηση στα λιμάνια της Αττικής για τα επόμενα χρόνια, καθώς βάσει του σχεδιασμού του ΕΣΠΑ δεν προβλέπεται η διάθεση άλλων κεφαλαίων για λιμενικές υποδομές.

Το νέο λιμάνι κρουαζιέρας στον φαληρικό όρμο εκτιμάται ότι θα κοστίσει πάνω από 200 εκατ. ευρώ, ενώ με βάση εκτιμήσεις του υπ. Ανάπτυξης θα συνεισφέρει στην ελληνική οικονομία ετήσια έσοδα άνω του 1 δισ. ευρώ.

Η αίσθηση που έχει διαμορφωθεί στο υπουργείο, αλλά και στο υπ. Ναυτιλίας (τουλάχιστον από το περιβάλλον του τέως υπουργού Κωστή Μουσουρούλη) είναι πως τα δύο λιμάνια μπορούν να λειτουργήσουν συμπληρωματικά και όχι ανταγωνιστικά. Η άποψη αυτή στηρίζεται στις μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης του κλάδου στην Ελλάδα, καθώς η Ελλάδα υπολείπεται κατά πολύ γειτονικών και ανταγωνιστικών της χωρών, όσον αφορά στη δραστηριότητα του homeporting, δηλαδή της έναρξης δρομολογίων κρουαζιέρας από ελληνικά λιμάνια, που θεωρείται και πολύ πιο επικερδής σε σχέση με τα δρομολόγια transit, δηλαδή τη χρήση των λιμανιών της χώρας μόνο ως ενδιάμεσων σταθμών.

Ν. Χ. ΡΟΥΣΑΝΟΓΛΟΥ

Πηγή: Η Καθημερινή

Speak Your Mind