ΤΑΙΠΕΔ: Τον Φεβρουάριο το πρόγραμμα αξιοποίησης λιμένων

 

Το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου θα έχει εκπονήσει το πρόγραμμα αξιοποίησης ελληνικών λιμένων τον Φεβρουάριο του 2013 επεσήμανε σε συνέντευξη Τύπου σχετικά με τη λιμενική πολιτική της κυβέρνησης ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης.

Ο υπουργός πρόσθεσε πως «το 80% του παγκοσμίου εμπορίου διεξάγεται δια θαλάσσης και ότι η ελληνόκτητη ναυτιλία είναι κυρίαρχη δύναμη στον κόσμο και σε αριθμό πλοίων και σε χωρητικότητα. Αρα οφείλουμε να αξιοποιήσουμε τις δυνάμεις μας». Και συμπλήρωσε: «Οι λιμένες είναι δύναμη. Είναι “οχήματα ανάπτυξης” για την εθνική και τις τοπικές οικονομίες, ανεξαρτήτως μνημονίων».

Επιπλέον επεσήμανε πως οι μεταρρυθμίσεις μπαίνουν σε σειρά λέγοντας επίσης ότι «οι ιδιωτικοποιήσεις αποδίδουν, όπως διαπιστώθηκε και χθες με τη συμφωνία συνεργασίας μεταξύ Hewlett Packard, Cosco και ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τη διακίνηση των εμπορευμάτων της μέσω του Πειραιά».

Κατά τη συνέντευξη Τύπου παρουσίασε δέκα συγκεκριμένες υποχρεώσεις που αναλαμβάνουν τα ελληνικά λιμάνια με βάση το ευρωπαϊκό πλαίσιο για τις θαλάσσιες μεταφορές.

Ο υπουργός Ναυτιλίας σημείωσε ακόμη ότι τα εκατοντάδες δημόσια και λίγα ιδιωτικά λιμάνια, από τα οποία διακινείται πάνω από το 85% των εξωτερικών εμπορευματικών συναλλαγών, τα διαχειρίζονται πάνω από 100 δημόσιοι φορείς διαχείρισης που έχουν, μέσω παραχώρησης από το δημόσιο, το δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης των Λιμενικών Ζωνών.

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, πρόσθεσε, τα ελληνικά λιμάνια παρουσιάζουν τρία βασικά προβλήματα: περιορισμένο εξοπλισμό και δαπάνες για έργα υποδομής, μη ικανοποιητικές συνδέσεις με τα δίκτυα μεταφορών και διοικητικές ή/και λειτουργικές ανεπάρκειες.

Ο κ. Μουσουρούλης επεσήμανε πως «η νέα πενταετής εθνική στρατηγική αποσκοπεί στην ένταξη των λιμανιών μας στο συνολικό δίκτυο μεταφορών, συμβαδίζει με τις προτεραιότητες και τις αρχές των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών και διασφαλίζει την εδαφική συνέχεια της χώρας καθώς και την ανάπτυξη και την απασχόληση σε εθνικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο. Στο πλαίσιο αυτό, κάθε λιμάνι θα πρέπει εφεξής να αναπτύξει τη δική του «ταυτότητα» μέσα από ένα τεκμηριωμένο και ρεαλιστικό “Αναπτυξιακό Σχέδιο”, συμβατό με το Κοινοτικό θεσμικό πλαίσιο και το επικείμενο πρόγραμμα παραχωρήσεων του ΤΑΙΠΕΔ».

http://www.tovima.gr/society/article/?aid=484081

Speak Your Mind