Τον Δεκέμβριο το ΕΣΣ Λιμένων σε διαβούλευση

 

Βάσει συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος για τη χάραξη ενός νέου πλήρως επικαιροποιημένου και σύμφωνο με τις αρχές του Μνημονίου, Εθνικό Σχέδιο Στρατηγικής για τα Λιμάνια πορεύεται η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας. Στόχος είναι μέσα στο Δεκέμβριο το Σχέδιο αυτό το οποίο, σύμφωνα με τον αρμόδιο υπουργό Κωστή Μουσουρούλη, θα φέρει ριζικές αλλαγές και θα στοχεύει στον πλήρη εκσυγχρονισμό των λιμενικών υποδομών της χώρας, να τεθεί σε διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, με στόχο στις αρχές του νέου έτους να έχει οριστικοποιηθεί η νέα λιμενική πολιτική.

Εν τω μεταξύ, μέχρι τον Φεβρουάριο του 2013, θα έχει καταρτισθεί το σχέδιο αποκρατικοποιήσεων και παραχωρήσεων σε ιδιώτες σημαντικών λιμανιών της χώρας μέσου του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων. Όπως σημείωσε ο υπουργός κατά τη διάρκεια της χθεσινής συνέντευξης τύπου «οι λιμένες είναι δύναμη. Είναι “οχήματα ανάπτυξης” για την εθνική και τις τοπικές οικονομίες, ανεξαρτήτως μνημονίων». Ο κ. Μουσουρούλης ανέφερε επίσης ότι «η νέα πενταετής εθνική στρατηγική αποσκοπεί στην ένταξη των λιμανιών μας στο συνολικό δίκτυο μεταφορών, συμβαδίζει με τις προτεραιότητες και τις αρχές των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών και διασφαλίζει την εδαφική συνέχεια της χώρας καθώς και την ανάπτυξη και την απασχόληση σε εθνικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο. Στο πλαίσιο αυτό, κάθε λιμάνι θα πρέπει εφεξής να αναπτύξει τη δική του «ταυτότητα» μέσα από ένα τεκμηριωμένο και ρεαλιστικό “Αναπτυξιακό Σχέδιο”, συμβατό με το Κοινοτικό θεσμικό πλαίσιο και το επικείμενο πρόγραμμα παραχωρήσεων του ΤΑΙΠΕΔ».

Στους βασικούς στόχους της νέας λιμενικής πολιτικής αναδιάρθρωση της οργανωτικής δομής του λιμενικού συστήματος, ο εξορθολογισμός πλαισίου εποπτείας και λειτουργίας των λιμένων , ο διαχωρισμός διοικητικών αρμοδιοτήτων και αρμοδιοτήτων του Δημοσίου από τις εμπορικές δραστηριότητες και δραστηριότητες παροχής λιμενικών υπηρεσιών καθώς και η δημιουργία νέων εταιρικών σχημάτων και ανάθεση των εμπορικών δραστηριοτήτων σε ιδιώτες επενδυτές (ΤΑΙΠΕΔ).

Η 1η φάση περιλαμβάνει τη διοικητική συνένωση 12 υφιστάμενων Α.Ε. σε λιμενικά δίκτυα (Αρχές Λιμένων) και συγκεκριμένα, το Αττικό Λιμενικό Δίκτυο (Πειραιάς, Λαύριο, Ραφήνα, Ελευσίνα), το Δίκτυο Λιμένων Βόρειας Ελλάδας (Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη, Βόλος), το Δίκτυο Λιμένων Δυτικής Ελλάδας (Ηγουμενίτσα, Πάτρα, Κέρκυρα) και τον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου.

Σε ότι αφορά το ΤΑΙΠΕΔ στο σχεδιασμό είναι το πρόγραμμα αξιοποίησης Ελληνικών Λιμένων (Φεβ 2013) και η μελέτη πλεονεκτημάτων και χαρακτηριστικών κάθε Λιμένα / αξιολόγηση επενδυτικού ενδιαφέροντος. Επίσης προβλέπεται η διενέργεια διαγωνιστικών διαδικασιών, με την υποστήριξη των Αρχών Λιμένων όπου απαιτείται, η αξιοποίηση δραστηριοτήτων από ιδιώτες επενδυτές κυρίως μέσω παραχωρήσεων, με συμφωνημένο αντάλλαγμα και η συνάφεια με κανόνες περί κρατικών ενισχύσεων πρόγραμμα παραχωρήσεων για θαλάσσιο τουρισμό / μοντέλο «Κεντρική – Περιφερειακές Μαρίνες.

http://www.xrimatistirio.gr/index.asp?id=15206

Speak Your Mind