Πώς η Θεσσαλονίκη μετατρέπει την ιστορία της σε τουριστικό προϊόν

 

lgtsΣτις αρχές του Μάρτη ταξίδεψαν στη Θεσσαλονίκη 250 Τουρκάλες για να γιορτάσουν την ημέρα της γυναίκας και για ένα τριήμερο ξεφάντωσαν «αλωνίζοντας» στην αγορά και επισκεπτόμενες τα αξιοθέατα της πόλης, με πρώτο φυσικά το σπίτι όπου γεννήθηκε ο Κεμάλ Ατατούρκ. Το περασμένο Σαββατοκύριακο έσπευσε η ελίτ του παγκόσμιου εβραϊσμού, συνοδευόμενη από δημοσιογράφους διεθνών ραδιοτηλεοπτικών δικτύων αλλά και απλούς Εβραίους της διασποράς και πολίτες του Ισραήλ, για να συμμετάσχουν στην «πορεία μνήμης» υπέρ των 50.000 ομοθρήσκων τους που εξοντώθηκαν στο Αουσβιτς. Από το βήμα της Συναγωγής, ο πρόεδρος του πανίσχυρου αμερικανικού εβραϊκού συμβουλίου κ. Ρόναλντ Λούντερ, προέτρεψε τους ανά τον πλανήτη ομοθρήσκους του -υπολογίζονται γύρω σε 16 εκατ.- να επισκεφθούν οπωσδήποτε τη Θεσσαλονίκη. Από σήμερα καταφθάνουν στην πόλη 250 Ισραηλινοί για να γιορτάσουν -για πρώτη φορά οργανωμένα- στη «δεύτερη Ιερουσαλήμ» το δικό τους Πάσχα, «Πεσάχ», και με απόλυτη τήρηση στην παράδοσή τους. Θα παραμείνουν 9 ημέρες με 2.000 περίπου διανυκτερεύσεις, εξόδους στην αγορά, περιηγήσεις, κ.λπ., ενώ στα αξιοσημείωτα είναι η ειδική διατροφή «Kocher» (κρέας μοσχαριού, αρνιού και κοτόπουλου εγκεκριμένα από τη διαδικασία σφαγής έως την κατανάλωσή τους στο πιάτο από τον Ραββίνο) που αποτελεί τη γαστριμαργική συνήθεια της πλειοψηφίας των Εβραίων. Ηταν, κατά κάποιον τρόπο, όλοι οι παραπάνω προπομποί ενός ενισχυμένου, όπως προβλέπεται για φέτος, τουριστικού ρεύματος από χώρες με ιστορικούς δεσμούς με τη Θεσσαλονίκη, όπως το Ισραήλ και η Τουρκία. Η περσινή χρονιά δεν πήγε ιδιαίτερα καλά σε σχέση με το 2011, εξαιτίας της πολιτικής αστάθειας, αλλά για φέτος οι αρμόδιοι αισιοδοξούν ότι η αύξηση σε επίπεδο επισκεπτών και διανυκτερεύσεων θα κινηθεί σε ποσοστό μεγαλύτερο του 30% σε σχέση με το 2012, πλησιάζοντας ή και ξεπερνώντας αυτά του 2011. Στοιχεία αναφέρουν ότι πέρυσι την πόλη επισκέφθηκαν 45.000 τουρίστες από το Ισραήλ και 48.000 Τούρκοι. Ηταν μια ανάσα στη χειμαζόμενη οικονομία της πόλης και ειδικά αυτής του κέντρου, και όλα δείχνουν πως φέτος τα πράγματα θα πάνε καλύτερα. «Τα μηνύματα είναι θετικά, έχει γίνει και σημαντική δουλειά επ’ αυτού», λέει στην «Κ» ο γενικός διευθυντής του Οργανισμού Τουριστικής Προβολής, Νίκος Σαπουντζής. Η Θεσσαλονίκη «πουλάει» την ιστορία της μετατρέποντάς την σε τουριστικό προϊόν, με πρώτους πελάτες τους Τούρκους και τους Εβραίους, εθνότητες που είναι δεμένες με το παρελθόν της.

Το περιοδικό National Geographic κατατάσσει τη Θεσσαλονίκη στους είκοσι κορυφαίους προορισμούς που πρέπει να επισκεφθεί κάποιος το 2013.

Η αλλαγή της εικόνας της παγκοσμίως, με την προβολή του προφίλ μιας φιλόξενης εξωστρεφούς και μη φοβικής πόλης, που με καμάρι προβάλλει την αξιοζήλευτη πολυπολιτισμική της κληρονομιά, συνέβαλε τα μέγιστα στη διεθνή φήμη της, με το εγνωσμένου κύρους περιοδικό National Geographic να την κατατάσσει στους είκοσι κορυφαίους προορισμούς που πρέπει να επισκεφθεί κάποιος το 2013.

Του ΣΤΑΥΡΟΥ ΤΖΙΜΑ

Πηγή: Η Καθημερινή

Speak Your Mind