Λιμάνι κρουαζιέρας στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά

 

peiraiasΤη δημιουργία λιμένα κρουαζιέρας στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά αλλά όχι απαραίτητα στο λιμάνι του προανήγγειλε το υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών. Οι πιθανές θέσεις δεν ανακοινώθηκαν, ωστόσο ο υπουργός απέκλεισε το ενδεχόμενο να εξεταστεί το φαληρικό Δέλτα, η ανάπλαση του οποίου μελετάται σήμερα από το Ιδρυμα Νιάρχου.

«Στόχος είναι η ευρύτερη περιοχή της Αττικής να γίνει προορισμός, να ξεκινούν από εδώ οι κρουαζιέρες ώστε να μεγιστοποιηθεί το όφελος», ανέφερε ο υπουργός κ. Κωστής Χατζηδάκης. «Εκτιμώ ότι θα υπάρξει ενδιαφέρον από ιδιώτες επενδυτές για ένα τέτοιο έργο και γι’ αυτό προχωράμε με ΣΔΙΤ. Η σχετική προεργασία ξεκίνησε πριν από λίγες ημέρες, γι’ αυτό δεν μιλάμε με χρονοδιαγράμματα». Οπως προσέθεσε ο υφυπουργός, κ. Νότης Μηταράκης, το υπουργείο εξετάζει 2-3 πιθανές τοποθεσίες στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά.

Φαληρικός όρμος
Σε ερώτηση της «Κ», αν μια από τις περιοχές αυτές είναι ο φαληρικός όρμος (σ.σ. για την ανάπλαση του οποίου εκπονούνται μελέτες από το Ιδρυμα Νιάρχου, στο πλαίσιο του «ανοίγματος» του παραλιακού μετώπου της πόλης), ο κ. Χατζηδάκης ήταν κατηγορηματικός. «Ο σχεδιασμός για το Φάληρο θα προχωρήσει κανονικά, χωρίς σε καμία περίπτωση να επηρεαστεί από το λιμάνι κρουαζιέρας», τόνισε. Ανάλογη πρόταση είχε υποβληθεί στο πρόσφατο παρελθόν από το υπουργείο Υποδομών, αλλά απορρίφθηκε ασυζητητί, καθώς δεν θεωρείται συμβατή με τα έργα ανάπλασης. Το κόστος, πάντως, είχε εκτιμηθεί στα 265 εκατ. ευρώ.

Η απόφαση, ωστόσο, αναμένεται να προκαλέσει αντιδράσεις από πλευράς ΟΛΠ που τα τελευταία χρόνια έχει επενδύσει σημαντικά ποσά στην αναβάθμιση των υποδομών του. Σήμερα, το λιμάνι διαθέτει 11 θέσεις πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων, οι οποίες θα αυξηθούν σε 17 μετά την ολοκλήρωση του νέου λιμένα κρουαζιερόπλοιων.

Γ. ΛΙΑΛΙΟΣ

Πηγή: Η Καθημερινή

Speak Your Mind