Ο Πολ Κερ, επικεφαλής της SLH, εστιάζει στην «τοπική εμπειρία» και εξηγεί γιατί το 2012 ήταν χρονιά ρεκόρ
«Η Ελλάδα είναι γεμάτη από όμορφα μικρά ξενοδοχεία. Μπορεί να αξιοποιήσει τη φυσική ομορφιά και το εντυπωσιακό σκηνικό που πάρα πολλά από τα ξενοδοχεία έχουν, χωρίς να επιβαρύνουν το περιβάλλον» δηλώνει στο «Βήμα» ο διευθύνων σύμβουλος της Small Luxury Hotels of the World™ (SLH) κ. Πολ Κερ. Βρέθηκε στην Αθήνα με αφορμή την ετήσια συνάντηση της HotelBrain στις 9 Φεβρουαρίου, εταιρείας που δραστηριοποιείται στη διαχείριση και ανάπτυξη μονάδων με ειδίκευση στα μικρά και πολυτελή ξενοδοχεία. «Διαχειρίζεται πολλά από τα ελληνικά ξενοδοχεία μας» λέει. Εξάλλου ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της HotelBrain κ. Πάνος Παλαιολόγος είναι εκλεγμένος από το 2011 στο Διοικητικό Συμβούλιο των SLH και υπεύθυνος-εκπρόσωπός τους στην Ευρώπη, στη Μέση Ανατολή και στην Αφρική (EMEA).
«Εχουμε 43 ξενοδοχεία στην Ελλάδα και έχουμε φθάσει σε κορεσμό σε πολλές περιοχές, συμπεριλαμβανομένων της Σαντορίνης, της Μυκόνου και της Κρήτης. Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι με το χαρτοφυλάκιό μας στην Ελλάδα, καθώς τα ξενοδοχεία μας προσφέρουν πραγματικά μοναδικές και αξέχαστες εμπειρίες» λέει ο κ. Κερ. Για εκείνον «η βιομηχανία πρέπει να προσαρμοστεί στην εποχή και να συνειδητοποιήσει ποια είναι η ζήτηση των πελατών της: ευελιξία για να απολαύσουν τις διακοπές τους με τους δικούς τους όρους. Ενα ξενοδοχείο που μπορεί να φιλοξενήσει έναν επισκέπτη με τους δικούς του όρους, θα είναι πολύ πιο επιτυχημένο. Με λίγα λόγια, ένα ξενοδοχείο πρέπει να καθοδηγείται από τον πελάτη αντί το προϊόν». Αλλωστε η πολυτέλεια «έχει εξελιχθεί σε μεγάλο βαθμό τα τελευταία χρόνια. Κάποτε ήταν οι μαρμάρινες μπανιέρες και τα σεντόνια 600 κόμπων» σχολιάζει. «Σήμερα αυτές οι “πολυτέλειες” είναι δεδομένες». Αυτό που ξεχωρίζει ένα ξενοδοχείο από ένα άλλο είναι η εμπειρία πολυτέλειας που ο ταξιδιώτης λαμβάνει «μόνο επειδή επιλέγει το συγκεκριμένο ξενοδοχείο». Γι’ αυτό και εκείνος όταν επισκέπτεται ένα ξενοδοχείο εστιάζει στην «τοπική εμπειρία», στο «τι μπορώ να ζήσω εκεί και δεν μπορώ να κάνω οπουδήποτε αλλού;».
Χρονιά ρεκόρ το 2012
Το 2012 ήταν η καλύτερη χρονιά στην ιστορία της SLH, η οποία σήμερα έχει στο χαρτοφυλάκιό της 529 ξενοδοχεία σε 70 χώρες. Στα 21 χρόνια δραστηριότητάς της, πέρυσι καταγράφηκε ετήσια αύξηση 10% στις διανυκτερεύσεις, οι οποίες σημείωσαν ρεκόρ φθάνοντας στις 341.000 και 9% στα έσοδα που άγγιξαν τα 119 εκατ. δολάρια. Την ίδια χρονιά, η εταιρεία πρόσθεσε 63 ξενοδοχεία, 13 στην Αμερική, 17 στην Ασία και στον Ειρηνικό και 33 σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική, σε περιοχές-«κλειδιά», όπως Χαβάη, Ισραήλ, νησιά Γκαλάπαγκος, Ιαπωνία, Κίνα και Νικαράγουα. Το μέσο μέγεθος του ξενοδοχείου SLH σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική (ΕΜΕΑ) είναι 50 δωμάτια. Ωστόσο εφέτος «επεκτεινόμαστε στη Βραζιλία και στην Κίνα», λέει. Πέρυσι το διεθνές σήμα ενίσχυσε με 56.000 μέλη το loyalty club (κλαμπ μελών με ειδικά προνόμια), μια αύξηση της τάξεως του 46% σε σχέση με το 2011, με τον συνολικό αριθμό των μελών να φθάνει τις 190.000. Παράλληλα το site δέχθηκε τέσσερα εκατομμύρια επισκέψεις, 19% περισσότερες από το 2011. «Εχουμε δει απίστευτη ανάπτυξη στην ιστοσελίδα μας. Οι επισκέπτες κάνουν κρατήσεις όλο και περισσότερο απευθείας με μας». Οι κρατήσεις στο slh.com αυξήθηκαν κατά 26% σε ετήσια βάση.
«Το μυστικό για την επιτυχία μας το 2012 ήταν το loyalty club» λέει ο κ. Κερ. «Το 66% της αύξησης των κρατήσεων προήλθε από το πρόγραμμα loyalty. Οι πελάτες μας είναι πιστοί σε εμάς λόγω του πλήθους της επιλογής που τους προσφέρουμε και του τρόπου με τον οποίο συνδεόμαστε μαζί τους» εξηγεί και συμπληρώνει ότι η πολυτέλεια είναι «η ελευθερία της επιλογής». Την ίδια ώρα τονίζει τη σημασία του «value for money» και υπογραμμίζει ότι «θέλουμε να προσφέρουμε στους πελάτες μας τις καλύτερες προσφορές για διαμονή». Για τον λόγο αυτόν το δίκτυο διοργανώνει «flash πωλήσεις», «οι οποίες είναι πενθήμερες πωλήσεις που ανοίγουν μόνο για μέλη του κλαμπ μας. Αυτά μπορεί να περιλαμβάνουν 50% έκπτωση διαμονής στα ξενοδοχεία μας, αλλά μόνο για περιορισμένο χρονικό διάστημα» αναφέρει.
Τζίρος €38,2 εκατ. το 2012
Σήμερα η HotelBrain διαχειρίζεται 64 ξενοδοχεία σε 22 προορισμούς στην Ελλάδα, εκ των οποίων τα 23 είναι μέλη των Small Luxury Hotels στη χώρα. Το 2012 ο τζίρος των ξενοδοχείων που διαχειρίζεται η εταιρεία ανήλθε στα 38,2 εκατ. ευρώ, αυξημένος από τα 30,2 εκατ. ευρώ το 2011 και 18,6 εκατ. ευρώ το 2010, έχοντας ενισχύσει τόσο τη δραστηριότητα όσο και τον αριθμό των υπό διαχείριση ξενοδοχείων από 44 το 2011 και 36 το 2010. Με βάση τα συγκεκριμένα στοιχεία, το 2012 η μέση τιμή δωματίου έφθασε στα 155,9 ευρώ, αυξημένη από τα 149,2 ευρώ το 2011, ενώ το 2010 ήταν στα 158 ευρώ. Αντίστοιχα το μέσο έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο ενισχύθηκε στα 104,9 ευρώ, από 100,7 ευρώ το 2011, ενώ το 2010 ήταν 106 ευρώ. Το ίδιο διάστημα η μέση πληρότητα διατηρήθηκε σχεδόν σταθερή και σε ποσοστά 67,2% το 2012, 67,5% το 2011 και 67,8% το 2010, παρ’ ότι η περσινή χρονιά σημαδεύτηκε από πάγωμα κρατήσεων στην αρχή του καλοκαιριού, εξαιτίας των δύο εκλογικών αναμετρήσεων. Από την 1η Ιανουαρίου 2013 στο χαρτοφυλάκιο διαχείρισης της εταιρείας προστέθηκαν 13 ακόμη ξενοδοχεία, διευρύνοντας τους εγχώριους προορισμούς, ενώ αναμένεται να υπογραφούν συμφωνητικά σε Λίβανο και Τουρκία, καθώς και επέκταση της εταιρείας σε Κύπρο και Ιράκ, Ρουμανία και Αίγυπτο.
Αυξάνεται η αγορά των boutique hotels
Eυκαιρία για να υιοθετηθούν οι νέες τάσεις της αγοράς και στην Ελλάδα
Η Ελλάδα «είναι μια όμορφη, διαφορετική χώρα, με τέλεια συστατικά για να κατακλύσει την αγορά μπουτίκ ξενοδοχείων» υποστηρίζει ο διευθυντής του διεθνούς θεσμού Boutique Hotel Awards κ. Εντουαρντ Γκαμπάι, που στο περιθώριο της διεθνούς έκθεσης τουρισμού World Travel Market 2012 στο Λονδίνο ανέδειξε ως Best Classic Hotel το «Poseidonion Grand Hotel» στις Σπέτσες. «Η αγορά boutique ξενοδοχείων στην Ελλάδα είναι ακόμα στα σπάργανα, αλλά αυξάνεται διαρκώς» εξηγεί και προσθέτει ότι «είναι μια πολύ συναρπαστική στιγμή και γεμάτη ευκαιρίες για να υιοθετηθούν οι νέες τάσεις της αγοράς».
«Τα μπουτίκ ξενοδοχεία γίνονται όλο και πιο δημοφιλή τα τελευταία χρόνια, με τον τομέα να διατηρεί κάθε χρόνο την ανάπτυξη παρά την παγκόσμια ύφεση» τονίζει ο κ. Γκαμπάι, επικαλούμενος το περιοδικό «Hotel Industry Magazine». Στο Λονδίνο ο τομέας μπουτίκ αναμένεται να διπλασιαστεί σε μέγεθος μεταξύ 2011 και 2013, ενώ παρόμοια σχέδια ανάπτυξης καταγράφονται σε αγορές όπως το Μπουένος Αϊρες, το Τελ Αβίβ και σε πόλεις σε όλη τη Νοτιοανατολική Ασία.
Για εκείνον ιδιαίτερη σημασία έχει η «οικειότητα» που μπορεί να πετύχει ένα ξενοδοχείο, η οποία όμως «θα μειώνεται όσο αυξάνεται το μέγεθός του». Πολλές αλυσίδες ξενοδοχείων «δίνουν λίγη προσοχή στο να ενσωματώσουν το τοπικό περιβάλλον ή την κουλτούρα στην εμπειρία του επισκέπτη», σχολιάζει. Από την άλλη, τα μπουτίκ ξενοδοχεία μπορούν να διαδραματίσουν ρόλο στην απόδοση ενός προορισμού, γιατί «μπορούν να γίνουν τα ίδια ένας προορισμός», επισημαίνει και αναφέρεται στη «βιωματική και προσωπική διαμονή». «Εντυπωσιαστήκαμε ιδιαίτερα από τον τρόπο που διατηρήθηκε και επικοινωνήθηκε η ιστορία του ξενοδοχείου», σημειώνει ο κ. Γκαμπάι αναφερόμενος στη διάκριση του ελληνικού ξενοδοχείου. Ενώ στην προσπάθεια ανάδειξης του προορισμού, το «Poseidonion Grand Hotel» συνεχίζει και εφέτος δύο διεθνείς διοργανώσεις που εισήγαγε από το 2011, το Spetses Classic Yacht Race και το Spetses mini Marathon, λανσάροντας επίσης πακέτα με άξονα τον πολιτισμό, την ιστορία και την κουλτούρα (Poseidonion Experiences).
Πουτέτση Χριστίνα
Speak Your Mind
You must be logged in to post a comment.