Με προίκα το terminal ξεκινά το «ΜΕΤΩΠΟ»

 

falirikosormosΤη χωροθέτηση του λιμένα κρουαζιερόπλοιων ανοικτά του ΣΕΦ μελετούν οι αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΕΚΑ. Το επιστημονικό προσωπικό ετοιμάζει εισήγηση στον υπουργό για το βάθος, τα κρηπιδώματα και γενικότερα τις απαιτούμενες υποδομές που θα χρειαστούν για την κατασκευή και χρηματοδότηση του έργου.

Στην παρουσίαση που είχε κάνει πριν ένα μήνα ο υπουργός Ανάπτυξης, είχε αναφερθεί στα τρία σημεία, που εξέταζε το υπουργείο σε συνεργασία με εταιρείες κρουαζιέρας, που ήταν διατεθειμένες να αναλάβουν μέρος του κόστους, εφόσον το έργο έδινε άμεση πρόσβαση στην Ακρόπολη, μέσω της λεωφόρου Συγγρού.

Η προϋπόθεση αυτή έθεσε εκτός, το οικόπεδο της Εθνικής στη Δραπετσώνα, και το υπουργείο Ανάπτυξης ενημέρωσε αρμοδίως με επιστολή τη διοίκηση της ΕΤΕ.

Λόγοι κυκλοφοριακής διευθέτησης οδήγησαν το ΥΠΕΚΑ να απορρίψει και την περίπτωση στο Τροκαντερό, με αποτέλεσμα να επιλεγεί η τρίτη λύση- του ΣΕΦ-, που ανοίγει τις πύλες δημιουργίας ενός μεγαλόπνοου έργου.

Το terminal αυτό, θα αποτελέσει και το πρώτο έργο της υπό σύσταση εταιρείας «ΠΑΡΑΛΙΑΚΟ ΜΕΤΩΠΟ ΑΕ», που θα αναλάβει την υλοποίηση αναπτύξεων αστικής ανάπλασης σε μια περιοχή από το ΣΕΦ, μέχρι το Σούνιο.

Ήδη οι αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΕΚΑ εξετάζουν τις σημαντικότερες τοποθεσίες που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν με στόχο να μετατραπεί ο Σαρωνικός κόλπος σε «Ριβιέρα» καθώς όπως όλα δείχνουν, η αξιοποίηση του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού παραπέμπεται στις ελληνικές καλένδες και το ΤΑΙΠΕΔ θα κριθεί από την έκβαση της παραχώρησης του Αστέρα της Βουλιαγμένης.

Δύσκολο εγχείρημα
Το «ΜΕΤΩΠΟ» επιχειρεί να αποφύγει τα λάθη του ΤΑΙΠΕΔ σε ότι αφορά τις διαγωνιστικές διαδικασίες με το σαθρό από νομικής πλευράς ιδιοκτησιακό καθεστώς και τις φορολογικές παλινωδίες που αποτρέπουν τους μεγάλους θεσμικούς επενδυτές. Και εδώ όμως τα εμπόδια φαίνονται ανυπέρβλητα και η χωροθέτηση χρήσεων γης δεν θα γίνει με ΕΣΧΑΣΕ που είχε κατ’ αρχήν προταθεί σε αναλογία με το ΕΣΧΑΔΑ του Ταμείου.

Προτείνεται και εξετάζεται τα όποια ακίνητα επιλεγούν να μεταφερθούν στα Οχήματα Ειδικού Σκοπού (SPVs) να έχουν Χωροθετημένες Χρήσεις γης και ακλόνητους τίτλους. Για το σκοπό αυτό τα υπό αξιοποίηση ακίνητα θα ενταχθούν στο Ρυθμιστικό Σχέδιο της πόλης, το οποίο θα «βγει» μετά την ολοκλήρωση της διοικητικής μεταρρύθμισης των υπηρεσιών του ΥΠΕΚΑ και όχι την άνοιξη που επικαλούνται πηγές από τον -υπό αξιολόγηση- ΟΡΣΑ.

http://www.ered.gr/gr/newInside.php?art=26473

Speak Your Mind