Σε ΑΚΤΩΡ – J&P ΑΒΑΞ – TΕΡΝΑ η σιδηροδρομική γραμμή Τιθορέας – Δομοκού

 

Στους τρεις μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους της χώρας κατέληξε ένας από τους μεγαλύτερους διαγωνισμούς δημοσίων έργων του 2012, καθώς η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ – J&P ΑΒΑΞ – TΕΡΝΑ αναδείχθηκε μειοδότης για το σιδηροδρομικό έργο Τιθορέας – Δομοκού, με φορέα ανάθεσης την ΕΡΓΟΣΕ. Το έργο είναι προϋπολογισμού 415 εκατ. ευρώ και η εν λόγω κοινοπραξία προσέφερε έκπτωση μόλις 8,5%, δείγμα της αλλαγής στάσης των εταιρειών του κλάδου, οι οποίες μέχρι πρότινος προσέφεραν εκπτώσεις που ξεπερνούσαν το 40%, προκειμένου να διασφαλίσουν κατασκευαστικό αντικείμενο.

αφορά τις υπολειπόμενες εργασίες για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων, η οποία θα συνδέσει την Τιθορέα με τον Δομοκό και θα μειώσει σε λιγότερο από 3,5 ώρες το δρομολόγιο AθήναΘεσσαλονίκη.
Το έργο αφορά τις υπολειπόμενες εργασίες για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων, η οποία θα συνδέσει την Τιθορέα με τον Δομοκό και θα μειώσει σημαντικά τον χρόνο που απαιτείται για το πιο δημοφιλές δρομολόγιο του ΟΣΕ, το Aθήνα-Θεσσαλονίκη, καθώς θα απαιτούνται λιγότερο από 3,5 ώρες για την εκτέλεσή του, με τους συρμούς να είναι σε θέση να κινούνται με ταχύτητες της τάξεως των 200 χλμ. ανά ώρα.
Στο αντικείμενο του έργου περιλαμβάνονται οι υπολειπομένες εργασίες ολοκλήρωσης της υποδομής και των κτιριακών εγκαταστάσεων και κατασκευή της επιδομής, των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων, της σηματοδότησης, των τηλεπικοινωνιών και της ηλεκτροκίνησης της νέας διπλής γραμμής ΤιθορέαΔομοκός μήκους 106 χλμ. που αν-
Το έργο τικαθιστά το ορεινό κομμάτι της υφιστάμενης μονής γραμμής μήκους 122 χλμ. Οσον αφορά τη χρηματοδότησή του, το έργο έχει εξασφαλισμένα κεφάλαια από το Ταμείο Συνοχής στο πλαίσιο του προγράμματος «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας».
Με βάση τον διαγωνισμό, ο χρόνος ολοκλήρωσης των εργασιών είναι 32 μήνες, κάτι που σημαίνει ότι θα έχει κατασκευαστεί έως τα τέλη του 2015. Εφόσον βέβαια υπάρξουν προσφυγές από τους υπόλοιπους συμμετέχοντες, οι εργασίες θα καθυστερήσουν να ξεκινήσουν, με το χειρότερο σενάριο να αφορά την έναρξή τους στο πρώτο τρίμηνο του 2013. Σημειωτέον ότι στον διαγωνισμό συμμετείχαν, πλην του προσωρινού μειοδότη, τόσο η Intrakat όσο και οι Μοχλός και Archirodon (αποτελεί τον συνεχιστή του πάλαι ποτέ ελληνικού κατασκευαστικού κολοσσού και εδρεύει στην Ολλανδία), οι οποίες όμως προσέφεραν χαμηλότερα ποσοστά έκπτωσης.

Πηγή: Η Καθημερινή

Speak Your Mind