Εγκαίνια στην γραμμή Θριάσιο- Ικόνιο

 

ikonio«Ξεπεράστηκαν δυσκολίες χρόνων και πολλές δικαστικές εμπλοκές και πλέον παραδίδεται σήμερα το σιδηροδρομικό έργο Θριάσιο- Ικόνιο» δήλωσε, ο υπουργός Ανάπτυξης, Κωστής Χατζηδάκης, στα εγκαίνια της νέας γραμμής που πραγματοποιήθηκαν στις εγκαταστάσεις της COSCO.

Το έργο της νέας μονής σιδηροδρομικής γραμμής, που είχε ανακοινωθεί από το 2000 και ολοκληρώθηκε το 2013, θα χρησιμοποιείται μόνο για εμπορευματικές δραστηριότητες και θα ξεκινάει από τα δυτικά όρια του λιμανιού στο νότιο Ικόνιο, συνδέοντας τον Πειραιά με το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο στο συγκρότημα του Θριασίου Πεδίου.

Το τρένο θα φορτώνει εμπορεύματα από τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ, θα περνάει από τις εγκαταστάσεις της COSCO και θα καταλήγει στο Θριάσιο. Έως σήμερα στη γραμμή διεξάγονταν δοκιμαστικά δρομολόγια, ενώ, γίνονταν έλεγχοι στη σηματοδότηση και τις υποδομές. Παράλληλα, ολοκληρώθηκαν όλες οι προϋποθέσεις για το φορολογικό καθεστώς των φορτίων που θα μπαίνουν στη χώρα.

Με το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης θα μειωθεί ο χρόνος των εμπορευματικών μεταφορών για πολλά πλοία από την Ασία και τη Μεσόγειο, τα οποία έπρεπε να διασχίσουν περιμετρικά την Ευρώπη για τα λιμάνια της Αμβέρσας ή του ‘Αμστερνταμ.

Το κόστος του έργου, σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ, ανήλθε στα 143 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το 50% χρηματοδοτήθηκε από το Ταμείο Συνοχής και το υπόλοιπο από εθνικούς πόρους.

Η νέα δρομολογιακή σύνδεση του Θριασίου με το Ικόνιο θα ξεκινήσει με δύο δρομολόγια εβδομαδιαίως, ενώ, με το χρόνο και τις συνεχόμενες βελτιώσεις του δικτύου τα δρομολόγια θα αυξηθούν ανάλογα και με την εμπορευματική κίνηση.

Με την λειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής αναμένεται να αναβαθμιστεί και το συγκρότημα του Θριάσιου Πεδίου, όπου το έργο λειτουργεί σε πρώτη φάση και προβλέπεται ότι με την ολοκλήρωσή του θα συγκεντρωθούν οι σιδηροδρομικές και εμπορευματικές δραστηριότητες ολόκληρης της Αττικής.

Η ΓΑΙΑΟΣΕ ΑΕ στην περιοχή του Θριασίου Πεδίου Αττικής έχει στην κατοχή της έκταση 588 στρεμμάτων (κατά πλήρη κυριότητα) με δυνατότητα δόμησης περίπου 240.000 τ.μ. στεγασμένων χώρων. Η στρατηγική του χωροθέτηση κοντά στο μεγαλύτερο αστικό κέντρο της χώρας, οι άψογες οδικές συνδέσεις στους κυρίως οδικούς άξονες, και κυρίως η διασύνδεσή του με τον λιμένα του νοτίου Ικονίου και το σιδηροδρομικό δίκτυο, αναμένεται να συμβάλει δυναμικά στον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών.

http://www.ered.gr/gr/newInside.php?art=26585

Speak Your Mind