Πανεπιστημίου: Προτεραιότητα στον πεζό

 

thinkΗ επικείμενη ανάπλαση της οδού Πανεπιστημίου συνεπάγεται την απόδοση των περισσότερων από τους κάθετους δρόμους και των δημόσιων χώρων στους πεζούς. Ωστόσο, στη μελέτη του ΕΜΠ στην οποία βασίστηκε ο διαγωνισμός Rethink Athens για την ανασυγκρότηση του κέντρου της Αθήνας, υπάρχει πρόβλεψη για ορισμένες αναγκαίες διελεύσεις ΙΧ αυτοκινήτων, σε λίγους κάθετους δρόμους, για την εξυπηρέτηση της συγκεκριμένης ζώνης (μεταξύ Σταδίου και Ακαδημίας) και της περιμετρικής περιοχής στην οποία υπάρχουν ξενοδοχεία, καταστήματα και χώροι στάθμευσης.

Δεν προβλέπονται ωστόσο θέσεις για στάθμευση, η οποία θα απαγορεύεται σε όλη την περιοχή ανάπλασης. Αντιθέτως, θεωρείται αναγκαίο να βελτιωθεί η πρόσβαση στην Πανεπιστημίου με την προέκταση της γραμμής του τραμ από τη λεωφόρο Αμαλίας ως την Πατησίων.

Η γραμμή αυτή προβλέπεται να φτάσει έως την πλατεία Αιγύπτου και μελλοντικά να προεκταθεί έως τον σταθμό του ηλεκτρικού στα Άνω Πατήσια. Το τραμ θα αναλάβει το μεγάλο βάρος της σύνδεσης των νότιων και παραλιακών περιοχών με τις πυκνοκατοικημένες γειτονιές στα βόρεια της Ομόνοιας.

Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον άξονα της Πανεπιστημίου

Στην οδό Πανεπιστημίου, σύμφωνα με τη μελέτη, θα περνάει μόνο η γραμμή του τραμ. Η κίνηση αντιστρέφεται στην οδό Ακαδημίας η οποία «παραλαμβάνει» την κάθοδο της Βασιλίσσης Σοφίας και τη μεταφέρει από τη Χαλκοκονδύλη προς τις οδούς Γ΄ Σεπτεμβρίου, Μάρνη και Αχαρνών και από εκεί προς τα βόρεια και τα δυτικά.

Η οδός Σταδίου θα διατηρεί τη σημερινή λειτουργία της και θα δέχεται την κυκλοφορία από την οδό Πειραιώς προς την οδό Φιλελλήνων, χωρίς δυνατότητα στροφής στην Πατησίων.

Έτσι, διαμορφώνεται μια ουδέτερη ζώνη με προτεραιότητα στον πεζό ανάμεσα στις οδούς Σταδίου και Ακαδημίας. Στη ζώνη αυτή προβλέπεται ένας εσωτερικός δακτύλιος συνεχούς κυκλοφορίας ΙΧ αυτοκινήτων από την Εμμανουήλ Μπενάκη προς τη Σταδίου και την Αμερικής, χωρίς δυνατότητα διαμπερούς διέλευσης. Αυτό σημαίνει, ότι τα αυτοκίνητα θα στρίβουν από την Αμερικής προς Ακαδημίας και από τη Μπενάκη προς Σταδίου. Ωστόσο, η Αμερικής από το Κολωνάκι και η Εμμανουήλ Μπενάκη από τα Εξάρχεια θα είναι κάθοδοι προς την οδό Ακαδημίας.

Η ίδια ζώνη θα εξυπηρετείται από τραμ, μετρό, λεωφορεία και τρόλεϊ. Ωστόσο, οι αφετηρίες των λεωφορείων θα απομακρυνθούν, θα αναδιαρθρωθούν οι διερχόμενες γραμμές ενώ η κίνηση της δημόσιας συγκοινωνίας θα διαχωριστεί από εκείνη των αυτοκινήτων.

Για την αποτροπή κυκλοφορίας αυτοκινήτων στο Κέντρο, η κίνηση θα διοχετεύεται από τη Βασιλίσσης Σοφίας προς την Ακαδημίας και τη Σόλωνος, χωρίς δυνατότητα στροφής στην Αμαλίας, ούτε άλλης διόδου προς την οδό Συγγρού. Το τμήμα της Βασιλίσσης Σοφίας, από την Ακαδημίας έως το Σύνταγμα, θα παραδοθεί στους πεζούς και τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Η κίνηση σε Χαριλάου Τρικούπη και Ιπποκράτους θα σταματά από την Ακαδημίας και κάτω.

Η κυκλοφορία από Ακαδημίας και Σόλωνος δεν θα στρέφεται στην Πατησίων αλλά θα συνεχίζει σε Χαλκοκονδύλη και Καποδιστρίου αντίστοιχα.

Θα δίνεται επίσης η δυνατότητα αναστροφής από την Σταδίου στην Αμερικής και την Ακαδημίας, με κατεύθυνση το Κολωνάκι ή τα Εξάρχεια, από τις οδούς Σίνα, Ασκληπιού, Χαριλάου Τρικούπη και Εμμανουήλ Μπενάκη.

Όσοι θέλουν να κινηθούν από τα βόρεια προς την παραλία θα πρέπει να ακολουθήσουν τη Βασιλέως Κωνσταντίνου ή να κινηθούν προς την οδό Πειραιώς.

Η κυκλοφορία ΙΧ αυτοκινήτων από τη Συγγρού προς το Κέντρο αποτρέπεται _ πριν συναντήσει την πύλη του Αδριανού _ από τον ανισόπεδο της Καλλιρρόης έως την Αθανασίου Διάκου. Θα δίνεται ωστόσο η δυνατότητα κίνησης σε μια λουρίδα κυκλοφορίας, στην Αμαλίας, η οποία διακλαδώνεται στο Σύνταγμα προς την οδό Γεωργίου Α΄ (για εξυπηρέτηση εμπορικού τριγώνου και Πλάκας) ή τη Βασιλίσσης Σοφίας (για εξυπηρέτηση Βουλής και Προεδρικού Μεγάρου), χωρίς άλλη δυνατότητα στροφής στο Κολωνάκι από τη σημερινή.

Στο τμήμα από τη λεωφόρο Αμαλίας, από την οδό Φιλελλήνων έως το Σύνταγμα, από τις οκτώ λωρίδες οι πέντε θα αποδοθούν σε τραμ και δημόσια συγκοινωνία. Ο χώρος που θα ελευθερωθεί, θα αποδοθεί σε ποδηλάτες και πεζούς.

Η κυκλοφοριακή μελέτη του ΕΜΠ επιβεβαιώθηκε και από τις
πρόσθετες μελέτες και μετρήσεις της εταιρείας «Αττικό Μετρό».

Τράτσα Μάχη

http://www.tovima.gr/society/article/?aid=500894

Speak Your Mind